Our social:

17 юли 2017 г.

Дигиталните хартии част 3, Момичето с име на цвете - Карамфила

Нашата поредица за Дигиталните творци "Made in BG" започна с представянето на дигиталните хартии на Frou-Frou, продължи с  Valarie & TrueColorsOHA, а сега е ред на цветното момиче - Карамфила Сидерова. Нейните отговори ни бяха толкова интересни, илюстрирани богато от купища цветна красота, че дори Блогър и Мозила се прехласваха цял ден и заедно саботираха излизането на статията ;)
 И така, на Вашето внимание -  Карамфила Сидерова
 
1. Искрено и лично  - Искаш или не, хората сме  любопитни за това кой се крие зад псевдонима ти. Сподели коя си в десет думи.
Искрено и лично, искате или не – така се казвам. :)
2. Хоби или бизнес?
Професия.
3. Сама или с екип? 
С екип – в училищата по изкуствата не се учи системна администрация, счетоводство и прочие IT или икономически страхотии, от които ми се завива свят и ми избиват капки пот по челото.
4. Как се справяш с техническата страна на въпроса? Кое е най-трудното в продаването онлайн? Иска ли ти се да имаш собствено магазинче офлайн? Липсва ли ти контакт с твоите клиенти или успяваш да общуваш с тях чрез социалните мрежи?
Не се справям с техническата страна на въпроса, аз прекарвам повечето си земно време с децата, през останалото, още от малка, съм с нос в облаците.
Най-трудното в продаването онлайн е да намериш доставчик на Интернет с постоянно качество и да се научиш да спазваш някакви човешки часове за работа, понеже практически територията, която един онлайн магазин покрива – пък в случая и за нефизически продукти – че и няколко магазина, е почти цялата налична на глобуса, и комуникацията върви непрекъснато.
Не, не искам да имам магазинче – искам да съм както съм си, автор с марка, но да разширявам постепенно популярността и мащабът. Работя в тази посока и постигам целите една по една, всяка според това дали изобщо ми е узряла зелката за нея.
5. Защо дигитални хартии?
Защото мога. :)
Защото е лесно, защото не нося отговорност за ничия инвестиция, нямам срок или друг ангажимент.
Защото децата са край мен, говорим си, смеем се, караме се, цапаме навред, малкият яде бои, големият прави паяк, натискайки скъпата ми четка и иска нов лист всеки път, когато нарисува една черта на „стария“. И защото преди да са „дигитални хартии“, са абстрактни идеи, после са реални рисунки. Защото днес физическите хартии също са били дигитални, преди да станат (пак) физически, както и десените на платовете, картинките по тениските и тортите, чашите и тапетите, плакатите...
Ето тук малкият ми син изяде лимоновото жълто!

На първият ми учител по рисуване му отне повече година, за да ме откаже от цветенцата, принцесите и русалките, за да се върна към тях тридесет години по-късно. Ха-ха!
6. Какви са предимствата на този вид хартия пред блокчетата дизайнерска хартия в магазина? Какво друго освен хартии се предлагат в магазина ти? А защо не и дигитални печати?
Предимствата са първо в приложението – скрапбук и декупажната хартия са само две от приложенията на тези дизайни. Предимство спрямо физическо скрапбук блокче е и мястото, което дигиталните файлове заемат; и тиража, и размерите, които клиентът сам определя – в инвестицията въобще; в скоростта на сдобиване с дизайна...
В магазините ми се предлага всичко, което ми се прави. Тюрлюгювечът около мен е забележителен, и въпреки че за моето козирожие това е хаос, аз съм добре под копа си с дини – разбирай дейности, задължения и намерения.
7. Защо не дигитални печати ?
Каква е пречката да се вземе една рисунка, каквато вече предлагам като „клип арт“, и този, който изработва такива печати, да направи негатив по нея, и да го предлага като файл за създаването на недигитален печат, или направо като завършен такъв? Защо да разбирам и от това? :)
Дълги години имах студио за рекламен дизайн – 2Д, 3Д и уеб, където част от работата беше изготвянето на печатни рекламни материали. Уеб дизайнът там още си върви, защото се практикува не от мен. Може да се каже, че през тези години – от 2003 до 2016 г., още бях студентка, се наситих на разговори на всички нива с най-невероятни институции, организации, характери и професии, на работа с печатници, цветови мостри, палети с хартия, поръчки на такава от всички краища на света, чакане по цели нощи на първия тираж, връщането му заради несъответствие с мострата, разяснения с отдели за предпечат, битки с изпълнители и подизпълнители – Вселената винаги намира начин да даде знак, че е дошло време за промяна, и при мен стана по много красив начин – станах майка. 
Господи, какво дълго изречение!
8. Как ги измисляш?
Отделям определено време за работа, което е съобразено със семейството ми. Или по-скоро имам семейство, което ми създава условия да работя. Защото аз работя вкъщи, а децата ми са малки – малкият ми син е на година и три месеца, големият е четиригодишен; не посещават градина или ясли. Може би нося и известен усет за тенденции и естетика, което донякъде улеснява измислянето.
9. Къде намираш вдъхновение, сама ли си ги рисуваш? Разкажи малко повече за процеса на създаване на нова колекция?
През първите няколко седмици ползвах банки за изображения. Когато започвах, през 2016 г., почти не се правеха графични колекции с човешки фигури, обаче аз вече бях изчерпала китките в главата си, и започнах да се интересувам повече от големите модни илюстратори, да прокарвам мои си драсканици в колекциите, като в повечето случаи – освен ако темата не го налага – нарочно избягвам натурата и буквализмът, и търся условността на една момичешка, малко захаросана скица, с намигващ тон. Постепенно се изчисти и процесът. Първо има нещо, което ми се рисува – може да се каже, че то задава темата, тя пък очертава стилистиката на рисунките и съответно техниката и материалите – акварел, акрил, молив, туш и т.н. Частите, които колекцията ще включва зависи от това как съм я развила като реализация – т.е. клип артът (графичната колекция) е ясна като част, но понякога елементите ѝ носят разработване на повече от един комплект „хартии“, друг път включвам като отделен пакет и десените, които съм ползвала за „хартиите“ - за тези, които искат да си направят техни си дизайни. Случва се и да извеждам основната рисунка като отделен постер, който би могъл да бъде просто украшение за предмет или пространство, или текстилен панел. Често тази рисунка я включвам в картичка със симпатичен цитат – такава, която може да е част от подарък или букет. Нямам правила в тая насока. Всъщност не си поставям ограничения в никоя насока, освен ако нещо не налага вместване в рамка или условия.
 

9. Любимите ти колекции и теми? Покажи ни ги.
Аз съм лакома и самовлюбена, и обичам всички. Всяка си има собствена история и носи нещо, което ме е интересувало, когато съм работила по нея.
Ще Ви покажа как изглеждат „хартиите“ отвъд картинката върху скрапбук блокчето. Точно осъществяването им като предмети с функция, ми носи удовлетворение от това, с което се занимавам.
Ето един проект „Loaded envelop” с Мария-Антоанета
А тук е колекцията:



Автор: Цвета Карабаджакова, а лимонената колекция можете да видите тук:
https://www.etsy.com/shop/KaramfilaS?ref=seller-platform-mcnav&search_query=lemons 
 
          Автор – Деси Павлова, а колекцията „Малка черна рокля“ е тук - https://www.etsy.com/shop/KaramfilaS?ref=seller-platform-mcnav&search_query=little+black+dress 

          В линка по-долу са участниците в играта, която направих за първата годинка на магазинът ми в Етси:
Ето го победителят, Jana Roy
Трябваше да организирам нещо подобно и за личния ми онлайн магазин. Ще го направя – вероятно ще изчакам есента, защото, въпреки, че вече двадесет и една години спя с уеб админа, той също има работно време, и нужда от мързелуване и разтуха.
Този албум на Зара Петкова също много ми допадна 
 Десенът на тази прелест е от една от мраморните колекции – www.etsy.com/listing/498694595 

„Мерилин“ - www.etsy.com/listing/475528353






На следващата снимка е продукт на една сръбска компания за аксесоари за мобилни устройства, отпечатаха цяла серия с мои илюстрации и им направиха разкошни рекламни снимки. Дизайнът е от „Oh, She’s So Sweet” - www.etsy.com/listing/494018440


 Това е спално бельо от Art Bedding, дизайнер е една бойна българка – Таня Петрова, която на всичко отгоре се оказа и бургазлийка! Колекцията е „Breakfast at Tiffany’s” - www.etsy.com/listing/476982871

Ето още Одри:
 
Следва колекцията „Йо-хо-хо“ в „действие“ и целия сет - www.etsy.com/listing/466229213 

Следващите няколко колекции също се радват на изключителна популярност:
          Долу на снимката е детска коледна пижама с два от дизайните на „It Smells Like Christmas” - www.etsy.com/listing/464229780
Още четири коледни:
www.etsy.com/listing/478540888
А ето тази колекция се очерта като абсолютен бестселър - www.etsy.com/listing/274729686 






 

Трите чанти горе са за фотографски техника и принадлежности, „Кони и Ко.“ правят къси серии аксесоари за фотографи. По-разширената им линия е за жените в тази професия.
Това е много сладко:


Ето я колекцията - www.etsy.com/listing/495552063


Е, как да си избера любима?... :)


10. Имаш ли си любими цветови комбинации или гледаш да следваш модния тренд, или се подчиняваш на желанията на клиентите?
Вижте, хората с професии като моята създават трендовете. Маркетинговите специалисти проучват пазара и тенденциите, а дизайнерите и художниците оформят техния облик. В началото на всеки сезон например,Pantone правят Fashion Color Report, като тоновете и дори цветовете са различни за Лондон и Ню Йорк. Като клета жертва на рисуването, на модата и на себе си най вече, в работата си аз не мога да имам любими нито стил в изкуството, нито цветове или комбинация от такива, освен ако не искам да падна зад борда. Мога да съумея да изведа дадена комбинация до положение да се приеме, и евентуално да стане популярна, и тя да стане моя „любима“, но то ще касае конкретния случай и най-вероятно не би била приложима в друга тема. Всичко може да се комбинира с всичко, и от начинът, по който се поднесе – а и на хората, на които първо се поднесе, зависи дали ще я бъде. Бизе умира следствие на неприемането на неговата „Кармен“, която започва своя подем осем години след смъртта му и днес е една от най-изпълняваните опери!
Много често българският потребител в общ план не е съвсем готов за нещо, което е вече оформен тренд в същия таргет другаде. Историята (и общата, и тази на изкуството) показва, че всичко модно върви от запад на изток, а всичко красиво (т.е. интересно, екзотично, но не особено лесно смилаемо) – от изток на запад; така че ние, българите, както и гърците, сърбите, словаците, чехите, поляците, руснаците, украинците, латвийците и т.н., имаме безподобната възможност да ползваме даденостите на трите свята, които всяка от споменатите народности носи у себе си. Три – този на нашите корени, светът на добрата стара Европа, и светът на Америките, в частност по-северната. Имам предвид, че ако средния американец не знае почти нищо за местата на изток от Бостън, освен установеното като историко-туристически постулат, то обратното е напълно изключено. Да взимаме новостите от запад и да ги пречупваме през нашите вкусове за цвят, геометрия на графиката, пъргавост на мисълта – защото се налага да имаме такава, след толкова периоди на външни за личността ограничения. Казано така изглежда малко сложно, но процесът е именно тоя – ако погледнем развитието на плакатът например, където поляците са корифеи. Или нещо по-популярно – на киното – и там ще забележим това, което имам предвид. Неочакваните истории (филми) са полски, японски, руски – Анджей Вайда, Куросава, Тарковский; или на европейски автори, вече превърнали се в класици – Годар, Алмодовар, Фелини. А в Холивуд е бизнесът.
Това, с което се занимавам, разбира се е твърде прозаично, сравнено с формите на изкуство по-горе, но интересувайки се от разни работи, не може да не отбележа защо нещо е такова, а не онакова.
Пазарът на изток пък (Китай, Израел, ОАЕ) лелее за прозападни трендове, ето ти още една наша функция – щото за Изтока ние сме на запад, и можем да занесем там това, което знаем че се търси, и дето за нас се пада също на запад.
Производството на т.нар. крафт и хоби материали,  скрапбук блокчетата и декупажната хартия, са само две от многото приложения на „дигиталните хартии“, на приложната графика въобще. 
11. Покажи ни любима хартия на конкурент?
Ще Ви покажа мои любим илюстратори -
12. Къде можем да намерим твои хартии – физически и дигитални?
          Дигитални:
              Физически ще дам само за България:
Скрапбук:
Декупаж, производство на KALit
13. Какво ще посъветваш читателите ни, които тепърва искат да пробват твоите  хартии?
Човек, взел решение, рядко се нуждае от съвет. :)
14. Сега е добра възможност да кажете нещо на нашите читатели и Ваши клиенти.
Благодаря Ви, че изчетохте всичко това – освен ползватели на труда на хората като мен, и произлезлите от него проекти или материали, Вие ни давате основа и основание за работа. Чест и почитания!

3 comments:

Деси Павлова каза...

Кари е страхотна и колоритна личност, която много обичам! Хартиите са страхотни и се радвам, че с една малка част участвам в това весело представяне!

shemetneveroiaten каза...

Прекрасни хартии - едни от любимите ми.

Peter Uzunov каза...

Сащисан съм.
В добрия смисъл.
Браво, хиляди пъти! Аз, профанът, друго не мога да кажа, но съм впечатлен неимоверно и от работата и от интервюто. А и споменаваш маркетинга и ИТ доставчик, който, според мен е много важна и неделима част. Свалям шапка, отново, на отбора.
P.S. Пак разбуни Поморийските духове само с една снимка.